جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۲۹:۳۳

آغاز عملیات اجرایی احداث موج شکن سوزا در قشم

باشگاه خبری فراساحل: عملیات احداث موج‌شکن سوزا در جزیره قشم با اعتباری بالغ بر‌ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی با برگزاری مراسم کلنگ زنی آغاز شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا سرپرست معاونت توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم کلنگ‌زنی موج‌شکن سوزا با اشاره به ماموریت این سازمان در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری در جزایر خلیج فارس، گفت: احداث این موج شکن در جزیره قشم باعث رونق معیشت ساحل‌نشینان و کمک به اشتغال و استفاده بهینه صیادان منطقه خواهد شد.


محمدرضا الهیار با اشاره به احداث پنج موج‌شکن طی دو سال اخیر در بزرگترین جزیره خلیج فارس، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با هدف آماده‌سازی زیرساخت توسعه بنادر در جزیره قشم، موج‌شکن‌های ذاکری، ریگو، شیب دراز، مسن و کندالو را احداث و آماده بهره‌برداری کرده است. الهیار خاطرنشان کرد: موج‌شکن رمچاه نیز در مرحله مطالعه قرارداد که با اتمام طرح مطالعاتی، تامین اعتبار و کلنگ زنی می‌شود.


احداث هفت موج شکن در جزیره قشم
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در ادامه با تشریح مشخصات این موج شکن افزود: موج شکن سوزا با طول 1000متر و مساحت حوضچه هفت هکتار با اعتباری بالغ بر 200میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت یکسال احداث می‌شود. سید باقر موسوی احداث مجموعاً هفت موج شکن در جزیره قشم را در راستای عملیاتی‌کردن طرح توسعه بنادر کوچک اعلام کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از ظرفیت‌های موجود به دنبال توسعه دریامحور است.


اشتغال‌زایی برای 100 نفر
شهردار سوزا نیز گفت: با ساخت موج شکن این شهر، سالانه 8 هزار تن آبزیان دریایی صید و برای 100 نفر اشتغال ایجاد می‌شود. محمد ایرانی ضمن بیان اینکه سوزا با 8 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب غربی جزیره قشم واقع شده است، افزود: این شهر ساحلی 250 دریانورد، 10 فروند لنج و 150 فروند قایق صیادی و تفریحی دارد.



  کد خبر : 1025
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :